Procedura odzyskiwania danych
Dostarczenie nośnika

Jeśli jednak nie mają Państwo możliwości osobistego dostarczenia nośnika, można wysłać go do nas kurierem lub ewentualnie pocztą.
Należy wtedy pamiętać o dokładnym zabezpieczeniu nośnika (zwłaszcza jeśli jest to dysk twardy), tak aby uchronić go przed potencjalnym uszkodzeniem podczas transportu. Najlepiej owinąć nośnik kilkakrotnie folią bąbelkową lub gąbką. Nośnik można również umieścić w kartoniku i obsypać go pomiętym papierem, tak aby zabezpieczyć go przed kontaktem z brzegiem pudełka.
Prosimy wypełnić formularz zlecenia, a następnie umieścić na przesyłce otrzymany numer zlecenia.
Tak zapakowany nośnik należy do nas wysłać we własnym zakresie. Możemy również zamówić dla Państwa kuriera DHL, który odbierze nośnik. Jeśli chcą Państwo skorzystać z opcji zamówienia przez nas kuriera, prosimy o kontakt z nami.
Dyski twarde odbieramy od Klienta za darmo. Koszty wysyłki innych nośników do laboratorium KodIT Klient pokrywa we własnym zakresie - o ile wcześniej nie zostało ustalone inaczej.
Po otrzymaniu nośnika skontaktujemy się z Państwem i przeprowadzimy wywiad na temat dostarczonego nośnika. Otrzymają Państwo wtedy numer zlecenia.
Jeśli mają Państwo dodatkowe pytania, prosimy kliknąć tutaj, aby się z nami skontaktować.
Analiza - diagnoza

W trybie standardowym analiza jest bezpłatna i niezobowiązująca. Oznacza to, że niezależnie od wyników analizy mają Państwo prawo zrezygnować z usługi odzyskiwania danych, jeśli jej koszt będzie za wysoki - bez ponoszenia jakichkolwiek opłat.
W przypadku rezygnacji nośnik zostanie Państwu zwrócony. W przypadku zwrotu nośnika kurierem Klient ponosi jedynie koszty wysyłki w wysokości 20 zł.
Należy mieć jedynie świadomość, że na potrzeby analizy nośnika często istnieje potrzeba jego otwarcia. Zatem zwrócony nośnik po analizie może nosić ślady otwierania.
Oferujemy Państwu 2 tryby analizy:
- tryb standardowy - jest trybem bezpłatnym, a więc klient nie ponosi żadnych kosztów związanych z diagnozą nośnika, taka diagnoza trwa od 3 do 7 dni.
- tryb przyspieszony - jest trybem odpłatnym (koszt 300 zł), taka diagnoza trwa do 48 godzin (nawet w dni wolne od pracy) i zaczyna się od razu po otrzymaniu nośnika, jest wykonywana poza kolejnością.
Właściwe odzyskiwanie danych

W przypadku uszkodzeń logicznych na początku przede wszystkim wykonywana jest wierna kopia (obraz) oryginalnego nośnika. Późniejsze prace wykonywane są tylko na tej kopii, aby nie dopuścić do powstania zmian na oryginalnym nośniku.
W przypadku uszkodzeń fizycznych w większości przypadków konieczna jest ingerencja wewnątrz nośnika mająca na celu naprawę mechaniki lub elektroniki wewnętrznej nośnika. Proces ten odbywa się w naszym laboratorium, w odpowiednich do tego warunkach (czystość powietrza, temperatura i wilgotność). Elektronika zewnętrzna dysków twardych może być już naprawiana w normalnych warunkach serwisowych.
Kiedy nośnik zacznie pracować, wykonywany jest obraz dysku. Na tym obrazie wykonywane są dalsze prace czyli przywracanie właściwych plików i katalogów.
Przed przejściem do etapu odzyskiwania właściwego w niektórych sytuacjach wymagana jest wpłata zaliczki.
W przypadku uszkodzeń fizycznych może być wymagany zakup nośnika - dawcy, z którego zostaną pobrane niezbędne części do uruchomienia nośnika.
Przekazanie danych Klientowi

Odbiór danych następuje po uregulowaniu należności. Zapłata może być uiszczona w gotówce lub za pomocą przelewu.
Przechowywanie danych

Na życzenie Klienta istnieje możliwość odpłatnego przedłużenia tego okresu.
Przechowywane dane są w postaci zaszyfrowanej i nikt niepowołany nie ma do nich dostępu.