Geolokalizacja adresu IP
Adres IP: | 44.200.168.16 (Twój własny adres) |
Adres domenowy: | ec2-44-200-168-16.compute-1.amazonaws.com |
Kraj: | United States |
Region: | Virginia |
Miasto: | Ashburn |
Dostawca Internetu (ISP): | Amazon.com |
Internet mobilny: | Nie |
Jeżeli lokalizacja Twojego adresu IP jest nieprawidłowa, kliknij tutaj, aby spróbować zlokalizować się dokładniej. |
Dokładna geolokalizacja własnego adresu IP
Geolokalizacja adresu IP, czyli określenie położenia geograficznego komputera lub innego urządzenia sieciowego na podstawie adresu IP nie jest w 100% dokładna. O ile w przypadku dużych miast można przyjąć, że wskazania są z reguły są prawidłowe (dokładność 85-90%), to w przypadku wsi i mniejszych miasteczek, trzeba przyjąć dokładność rzędu kilkudziesięciu kilometrów. Zatem często może być wskazywane sąsiednie (z reguły większe) miasto.
W przypadku Internetu mobilnego (3G, LTE) często nie jest podawana rzeczywista lokalizacja użytkownika lecz lokalizacja siedziby dostawcy Internetu. Wtedy w zasadzie poprawnie podawana jest tylko nazwa kraju.
Jak działa Geolokalizacja IP? Sam adres IP nie daje wprost żadnej informacji o fizycznej lokalizacji urządzenia, do którego jest on przypisany. Nie istnieje żadna reguła, według której można by przyporządkować adres do danego miasta, regionu ani nawet kraju. Można jednak skorzystać z faktu, że konkretni dostawcy Internetu mają przypisane konkretne pule adresowe. Na tej podstawie tworzone są bazy danych zawierające powiązania między konkretną pulą adresową a lokalizacją geograficzną.
Należy pamiętać, że komputer w Internecie nie zawsze posługuje się swoim prawdziwym adresem IP. Może on korzystać np. z usługi VPN. W takiej sytuacji widoczny będzie tylko adres IP serwera VPN, który może się znajdować w zupełnie innym kraju niż rzeczywisty komputer.
Usługa jest bezpłatna do użytku indywidualnego. Stąd jej użycie jest limitowane. Ustalone są dzienne, tygodniowe i miesięczne limity sprawdzeń. Istnieje możliwość wykupienia dodatkowych komercyjnych pakietów.
UWAGA: Nie prowadzimy wsparcia telefonicznego usługi geolokalizacji!
Pytania oraz uwagi odnośnie działania usługi można zgłaszać tylko i wyłącznie mailowo na adres geo@kodit.pl.